Rólam

Csoda, hogy nem megy a matek?

“HA LÁTOD ÉS CSINÁLOD ÉRTED, HA ÉRTED HASZNÁLOD, TEHÁT TUDOD!”

Próbáltál már sötétben tapogatódzva megtalálni egy tárgyat a lakásban?

  • Merthogy ezt várjuk el gyerekeinktől, ha matematikára akarjuk tanítani eszköz nélkül!

Miből gondoljuk, hogy a gyerek számára mond valamit egy elvont fogalom, pl. az hogy 6?

  • Bizony, bizony! Itt van a kutya elásva!

  • Ezért kell gyermekek millióinak szenvednie, mert már a kezdő lépéseket is sötétben tapogatódzva teszik meg. Aztán csodálkozunk, hogy nem megy, és a gyerek rövid úton feladja, hiszen a ránehezedő terhek csak nőnek és nőnek. Elveszíti az érdeklődését, már nem nyitott, és abszolút nem motivált.

Miért tragédia ez?

  • Mert a matematika nélkül nem lehet élni, mivel átszövi mindennapjainkat!

  • Nagyon sok szakma erre épül.

  • Mert egymásra épülő rendszer, amely alapok nélkül kártyavár.

  • Sok-sok éven át kell foglalkozni vele az iskolában.

  • A sok kudarcélmény a a személyiségfejlődést nagyon negatívan befolyásolják.

  • Ellenkező esetben, ha a gyerek már az alapoknál sikeres, motivált lesz egyéb tantárgyakban is, amely pozitív hatással lesz egész életére.

  • Láthatóvá tett feladatok a hiányos ismeretekkel, a kialakulatlan képességekkel rendelkező tanulók számára is felcsillantja a reményt, hogy ő is képes ÉRTENI, TUDNI a matematikát.

Nincs egyetlen érv se az ellen, hogy igen Varga Tamás szerint is, a matematikatanításnak tapasztalatszerzésből kell kiindulnia! Láthatóvá, kézzelfoghatóvá kell tennünk a láthatatlan matematikai összefüggéseket, így azok érthetőek, megtanulhatóak lesznek a gyermekek számára.